MitID

MitID erstatter på sigt NemID. Foreløbig er det bankerne, som bruger MitID. Men flere og flere selvbetjeningsløsninger har også login med MitID.

Du får besked, når det er din tur til at få MitID

Langt de fleste NemID-brugere skal have MitID i deres net- eller mobilbank. Du får automatisk besked, når det er din tur. Har du ikke en dansk eller grønlandsk bank, skal du have MitID på MitID.dk. 

Læs mere om MitID

Behold NemID indtil videre

Når du får MitID, er det vigtigt, at du beholder dit NemID:

  • I en periode er der flere steder, hvor du stadig skal bruge NemID, indtil det er endeligt udfaset.
  • Du får besked af Digitaliseringsstyrelsen, når du ikke længere skal bruge NemID. 

Bestil eller aflys din tid i Borgerservice

  • Du skal bestille tid i Borgerservice til at få hjælp til MitID, hvis din bank og MitID-support ikke kan hjælpe dig. 
  • Du skal aflyse din tid, hvis du alligevel ikke får brug for den. Så kan andre kan få glæde af den. 

Bestil eller aflys din tid i Borgerservice

Husk at medbringe:

  • Dit NemID.
  • Gyldig legitimation. Læs om legitimationsmuligheder 
  • Hvis din legitimation ikke indeholder dansk cpr-nummer, skal du også medbringe dokumentation på dit cpr-nummer. Fx sundhedskort eller særlig sundhedskort.
  • Ønsker du hjælp fra Borgerservice til at få MitID på din telefon eller tablet, skal du have hentet appen på forhånd.

Kodeviser/kodeoplæser

Ønsker du ikke at få MitID-appen, kan du bestille en kodeviser/kodeoplæser:

  • Kodeviseren/kodeoplæseren kan bestilles på mitid.dk.
  • Den kan bestilles hjem til din adresse eller til Borgerservice.
  • Bestiller du den til Borgerservice, så husk at booke en tid for at hente den.
  • For at få udleveret din kodeviser/kodeoplæser så husk gyldig billedlegitimation.

Læs mere om MitID på borger.dk

Center for Job, Borgerservice og Teknologi

Birkedalsvej 27
3000 Helsingør
Telefon: 49 28 28 28
For borgere: Skriv sikkert til Center for Job, Borgerservice og Teknologi